Retourneren & garantie
Het kan natuurlijk zijn dat een product net niet is wat je ervan verwacht had. Dat is geen probleem!
Je hebt het recht om je bestelling (of een deel ervan) tot 14 dagen na ontvangst te annuleren, zonder opgaaf van reden.
Na de annulering heb je nogeens 14 dagen de tijd om het product(en) retour te sturen.
Hoe werkt het aanmelden van een retour?
Je stuurt ons een email naar info@semsgems.nl waarin je aangeeft dat je jouw bestelling (of een deel ervan) aan ons wilt retourneren.
Wij sturen je vervolgens een retourformulier toe, of je download het retourformulier hier zelf.
Als je deze invult en daarna naar ons stuurt, zorgen we er samen voor dat jij de door jouw bestelde producten kunt retourneren.
Terugsturen:
Dan is het nu tijd om de retourproducten in te pakken.
Je pakt de producten met de eventuele toebehoren (indien redelijkerwijze mogelijk) terug in de originele staat en verpakking.
Plak over de adresgegevens van jou een papier, waarop onze adresgegevens staan.
Retouradres:
Sem's Gems
Laurentiusplein 88
6367VM Voerendaal
Vervolgens doe je deze op de post en stuurt deze terug aan ons.
De kosten voor de retourzending van jou huis naar onze webwinkel zijn voor eigen rekening.
Dit zal ongeveer € 7,25 per pakket kosten, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van je vervoerder.
Terugbetaling:
Wanneer wij de door jou geretourneerde producten in goede orde retour hebben ontvangen, zullen wij het volledige orderbedrag en eventuele verzendkosten van de bestelling binnen 14 dagen aan je terugstorten.
Let op:
- Wanneer er slechts een deel van de bestelling geretourneerd wordt, zullen wij de eventueel door ons gemaakte verzendkosten niet terugbetalen.
- Mocht het product, of de verpakking, meer beschadigt zijn dan nodig om deze uit te proberen, dan kunnen wij deze waardevermindering aan je doorberekenen.
- Gesealde producten (bv kaartendecks) die geopend zijn kunnen wij niet terugnemen. Behandel de producten dus met zorg & zorg dat je de retourproducten goed verpakt.
- Wij zijn niet aansprakelijk voor retourzendingen die kwijt raken.
- De kosten voor ongefrankeerde of onvoldoende gefrankeerde enveloppen & pakketten worden in mindering gebracht op de terugbetaling.
Garantie
Oei, heb jij een kapot of ondeugdelijk product ontvangen? Dat is balen.
Wanneer een artikel kapot bij je aankomt dien je dit zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 dagen na ontvangst bij ons te melden.
Je stuurt ons een mail via info@semsgems.nl
Binnen 1 week nemen wij contact met jou op & zoeken wij samen naar een passende oplossing (reparatie, vervangend artikel, geld terug).
Wat valt niet onder de garantie?
- Verkleuring
- Gebreken & beschadigingen door eigen gebruik
- Putjes, barstjes & oneffenheden die van nature in de steen zitten
- Slijtage & defecten die te verwachten zijn bij normaal gebruik
- Veranderingen, aanpassingen of bewerkingen aan het product
- Beschadigingen door opzet, zeer intensief gebruik, nalatige verzorging & onderhoud van het product
De meeste edelstenen & mineralen kunnen niet tegen hoge temperatuurswisselingen.
Ook kunnen niet alle stenen tegen bv water of fel zonlicht, dit staat vermeld op de informatiepagina over de desbetreffende steen.
Wij raden je aan deze zeker te raadplegen en je edelstenen & mineralen goed te verzorgen.
Zo kun je optimaal van ze genieten.